15 nov 17:00

 

 Een groter contrast dan tussen deze twee componisten is niet denkbaar: Van Belle, gevestigd organist en componist, schreef de toegankelijke 'Suite DFG' en gebruikte daarbij minimaal music-achtige elementen en Zuidamerikaanse dansritmes, waardoor zijn werk een jazzy en dansant karakter krijgt. 
Van Veldhuizen, een aanstormend talent dat onlangs ook een opdracht kreeg van het Koninklijk Concertgebouworkest, schreef 'cōnflārī' (samensmelten): een werk van etherische, bijna buitenaardse schoonheid, waarin hij gebruik maakt van onder andere boventonen in de cello en piano, die op bijzondere wijze met de verschillende registers van het orgel contrasteren of juist versmelten.
Het trio speelt naast de twee nieuwe composities ook werken van onder andere Bach, De Falla en Schumann. In dit programma, dat door het hele land wordt gespeeld, worden de grenzen van het 'gewone concert' opgezocht. 
Ganna Veenhuysen en Doris Hochscheid ontwikkelden samen een overkoepelende dramaturgische vorm, een vloeiend geheel. Zij smeden een geheel waar alle composities geleidelijk en soms ongemerkt in elkaar over gaan, zodat de luisteraar 'in de flow' blijft en zijn of haar verbeelding de vrije loop kan laten.

 

De concerten in de serie 'Muziek+' zijn gratis toegankelijk, maar een vrijwillige bijdrage wordt zeer op prijs gesteld. Kom op tijd, dan kunt u een mooie plek uitzoeken!

Deel deze pagina